Tuesday, April 8, 2014

Konrad Mägi

Ühel ilusal teisipäeva hommikul otsustasime minna klassikaaslastega KUMU-sse. KUMU teisel korrusel asus näitus, milles näidati tuntuid eesti kuntsnike maale. Esimesena torkasid mulle silma tuba, mis oli täis Konrad Mäe maale.

Natukene Konrad Mäest endast.
Konrad Vilhem Mägi on eesti maalikunstnik ja pedagoog. Ta sündis aastal 1878 Tartumaal. Põhjalikumalt alustas Mägi maalimist 27 aastasena. Konrad Mäe looming on mõjutanud tohutult eesti maalikunsti, kuigi ta elas vaid 46 aastat, millest tõsiselt tegeles ta maaliga vaid 20 aastat. Konrad Mägi suri aastal 1925.

Konrad Mäe stiil on erakordne ja kahjuks piltide pealt halvasti edasi kanduv. Mulle isiklikult tundus Mäe stiil väga impressionistlik, kuna kaugelt vaadates tundusid pildid väga detailsed, kuid lähened oli näha rasvaseid pintsli tõmbeid.



                    Elvi Gailiti portree                                   
Elvi Gailiti portree oli esimene pilt, mis mulle silma jäi kui ma sisenesin Konrad Mäe tuppa. Ma ei oska preaguseni seletada miks see nii on. Pilt ei tekita otseselt minus mingeid emotsionaalseid tundeid, kuid arvan, et pilt meeldib mulle ,sellepärast et pilt on detailselt ja hästi tehtud. Muidugi on pildi tagaplaan väga silma torkav ja huvitav.



Kaaritsa järv
                                                               
Mulle meeldivad väga maastiku maalid ja sellepärast on see mu lemmik Konrad Mäea maal, mis näitusel oli välja pandud. Esmalt torkasid mulle silma selle pildi pilved. Pilved meenutavad kuju poolest Vincent van Goghi maali "Tähistaevas" pilveid. Teiseks meeldib mulle väga järve värv ja peegeldus järve peal. Lähedalt vaadates ei ole pilt sugugi nii huvitav, kui kaugelt vaadates.


Saadjärve maastik
Pildil "Saadjärve maastik" on kõige paremini näha Mäe kunstis impressionistlikke jooni. Lähedalt vaadates on pilt väga ebadetailne, igat pintslitõmmet on eraldi näha. Kaugele minnes tundus keskel oleva maja katus lihtsalt erinevatest materjalidest tehtud ja puud detailselt tehtud.


Konrad Mäe stiil on minu arvates väga erakordne ja ilus, kuid kahjuks ei tekitanud see minus mingeid emotsionaalseid tundeid. Siiski meeldis mulle tema looming, kuna vaadates ta maale silm lihtsalt puhkab.

No comments:

Post a Comment