Wednesday, April 9, 2014

Visvaldis Ziedinš

Minnes sõpradega kolmandale või neljandale korrusele märkasin ma kohe väga kahtlast ja omapärast modernistlikku kunsti. Kunsti teoste autor oli Visvaldis Ziedinš.

Visvaldis Ziedinšist

Visvaldis Ziedinš sündis aastal 1942 . Ziedinš lõpetas kunstikeskkooli, kuid otsustas mitte minna kunstiakadeemiasse. Ziedinš lõi oma tõid tuleviku silmadele.  Ziedinš jättis meile üle 3000 tükikese enda hingest, millest osa saab preagu vaadata KUMU-s.Ziedinš suri kahjuks aastal 2007 .









Käies ringi mõõda tema näitust oli mu pea täis küsimusi : MIKS? MIDA? MILLEPÄRAST? TEGELT ?. Ma ei saanudki täpselt aru tema kunstist. Kuidas on puust rist, mille küljes on lusikas ja plekkpurk, mille küljes on jalgratta lenkstang kunst ? Kuidas seda kõike kutsuda kunstiks ? Kunst tuleneb kreeka keelsest sõnast, mis tähendab meisterlik oskus. Kas see ongi meisterlik oskus ? Muidugi on kunst ka eneseväljendus ja kui see on tema enese väljendus, siis ei saa seda pahaks panna. Külmaks see näitus mind kindlasti ei jätnud, kuid samas arvan mina, et selline asi viib kunsti tähendust alla. Kunst peaks olema meisterlik eneseväljendus, mitte midagi, mis meenutab mu venna ajamasinat. Võib-olla olen ma lihtsalt liiga loll ja ebaharitud inimene, et sellisest kunstist aru saada. Samas kui juhtuks ette veel mõni Ziedinši näitus, siis ma astuks kindlasti sealt läbi. Mitte sellepärast, et see mulle meeldiks kui kunstina, vaid sellepärast, et näha seda lollust veel üks kord.

No comments:

Post a Comment